Torsdag igen då da

Torsdag innebär dans och 2 timmars väntan för min del vilket inte känns så kul direkt. Jag förbereder oftast maten så att den är klar tills vi kommer hem men idag så har jag ingen fantasi känns det som. Elin vill att jag hämtar henne rätt så tidigt idag så jag har ändå tid på mig efter det tack och lov. Bra när man kan ta hjälp av sina barn.. haha!

Jag ska fortsätta min rensning här hemma även idag. Det tar en sån jävla tid det här men det blir bra som fan faktiskt. Jag sliter ju ut allt vi har för att spara eller kasta så det är inte så konstigt egentligen att det är tidskrävande. Ut med det gamla och in med det nya!

Såg en sak idag som fick mig att undra lite. Dagens namnsdagsbarn är Tiburtius... jaha ok. MEN HALLÅ! Känner jag en enda som heter så eller har jag hört talas om någon som gör det? NÄ! 
Enligt SCB finns det 40 män med namnet och av dessa är det 6 stycken som har det som tilltalsnamn... det tycker jag är värt en egen dag. NOT! Fanns det verkligen inget nnat namn att fylla dagen med kan man ju undra. Exempelvis så är det jag och runt 100 till som har namnet Venus... det tycker jag är värt att fira :-P 

Något annat komiskt är detta:

Förnamn

  • Det finns 21874 kvinnor som har förnamnet Madeleine. Av dessa har 11765 namnet Madeleine som tilltalsnamn.
  • Det finns 3 män som har förnamnet Madeleine. Av dessa har 0 namnet Madeleine som tilltalsnamn.

Förnamn

  • Det finns 9 kvinnor som har förnamnet Göran. Av dessa har 3 namnet Göran som tilltalsnamn.
  • Det finns 86227 män som har förnamnet Göran. Av dessa har 27830 namnet Göran som tilltalsnamn.

    Det finns flera kvinnor med namnet Göran än vad det finns män med namnet Madeleine... haha. Undrar om jag har för mycket tid för sånt här kanske :-P

    Nu ska jag göra rätt för mig i detta hus så att jag inte blir utkastad av min make... min make Göran som för övrigt inte är en av 9 kvinnor med detta namn.

    Ha en underbar dag alla! Puss på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0