Ett besök på ögonakuten

Efter skolan idag skule jag bara hem och lämna väskorna för att sedan gå till dagis och hämta Elin. Tanken var ju att vi skulle gå hem till hennes kompis..men innan jag ens hunnit utanför porten ringde en dagisfröken och berättade att Elin varit med om en olycka. Det som hade hänt var att hon hade sprungit rakt in i en gren med ögat så det börjat blöda. Hon vågade inte öppna ögonen och hade hur ont som helst. Jag sprang iväg och när jag kom dit bröt lillan ihop och började gråta. Till sist kunde man se att hon öppnade ögat en liten glipa och direkt gjorde det ont. Hela dagis var i chock och Elin grät hela vägen ut i bilan. Vi kom till ögonakuten runt halv fyra och då stod det ju att det var 4-6 timmars väntetid men Elin charmade som vanligt personalen och kom in ganska snabbt..vi var inte där en timme ens total tid. Aldrig någonsin har jag heller varit med om en mer noga läkare, han kollade samma sak flera gånger. Enligt honom är ögat skadat och han kunde se att det var en rejäl smäll hon fick men tack och lov kommer det att bli bra igen om några dagar med antibiotika. Läkaren tyckte att hon var jätteduktig och hon fick beröm verkligen hela tiden. När vi kom där ifrån vad hon lugnare..skönt! Mammas lilla...hon var så ledsen att hon inte fick gå till sin kompis. I morgon ska hon iallafall till farmor och farfar :-)

Nu är jag slut som artist och ska ta mig ett bad...Puss puss!

Kommentarer
Postat av: Tess

Stackare! Traumatiskt för er båda kan jag tänka. Skönt att hon blir bra och jag hoppas att hon blir helt återställd snabbt.

Jag skickar en massa omtanke till er alla.

/Tess

2009-03-15 @ 13:23:08
URL: http://www.spastugan.se/blogg
Postat av: jini

nej men ush då lilla gumman :( hon har sån usel otur. ge henne en stor kram från moster.

2009-03-16 @ 01:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0