En handling säger mer än tusen ord!

Ibland blir jag bara sååå jävla trött på att vara den snälla som alltid ställer upp..jag kan även jag bli trött på det! Jag säger så sällan ifrån och när jag gör det anser jag att jag har tillräckligt med information bakom mina påståenden att jag kan säga ifrån. Idag handlade det om det faktum att jag kör min klasskompis, till och från skolan varje gång vi ska dit. Jag tar inte en krona för att jag gör det och människan har mage att komma för sent mer än hon kommer i tid. Jag har försökt flera gånger att säga till på ett bra sätt..men hon har fortsatt att komma för sent iallafall. I morse ringde hon mig och sa att hon skulle bli några minuter sen..för hon var tvungen att åka med sin inneboende till stationen för att han ska hamna på rätt tåg??? Hon åker alltså en omväg, kommer försent som vanligt för en människa som är kapabel till att åka själv... Det är ju för faan bara att skriva upp namnen på stationerna och nummret på bussen och tåget..eller? Ja men..säger hon...han kan ju ingen svenska. Nu kände jag bara det att bägaren rann över..snacka om fräck hon e!! Där sitter jag i en bil, som jag kör och betalar för, och väntar på henne som medvetet ganska ofta kommer för sent! Klart att jag sa ifrån! Hon fattar ju såklart ingenting och tycker att det inte e så farligt...och jag kommer ju åxå för sent ibland..men hallå!!!! Jag orkar inte! Kontentan av det hela blev ju att vi hade världens diskussion. Jag vet att jag har rätt i det jag säger..det lilla man kan göra när någon är snäll och kör en fram och tillbaka är faan att komma i tid! Nu e jag sur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0